“Etykieta Biznesu” Irena Kamińska – Radomska – Recenzja

“Etykieta Biznesu” Irena Kamińska – Radomska – Recenzja

“Etykieta biznesu” to nie jest książka dla każdego. Tak samo jak dzielimy się na czytających romanse czy kryminały. Tak samo nie każdy z nas sięga po poradniki, a jeszcze rzadziej sięgamy po te specjalistyczne. Jednakże moim zdaniem, nawet jeśli nie zasiadasz do kolacji biznesowych, nie nosisz codziennie garnituru, ani nie jadasz kolacji z kilkunastoma sztućcami przy talerzu, to warto znać przynajmniej podstawy dobrego obycia. Dlatego też, mimo mylącego tytułu, każdy z nas znajdzie w tej książce coś dla siebie.

Nie od dziś wiadomo, że życie lubi płatać figle, albo sprawiać niespodzianki. Nie możemy być całkowicie przekonani, że pewnego dnia nie przyjdzie nam usiąść przy stole z biznesmenem, albo że nie przyjdzie nam uścisnąć dłoni ważnej osobistości. Ja zawsze powtarzam: “nigdy nie wiesz co cię czeka”. I właśnie dlatego wciąż się uczę i doskonalę swoje umiejętności. Z pomocą przybiegła mi tym razem Irena Kamińska – Radomska. Kobieta która swoją wiedzę, potrafi przekazać w zrozumiały i prosty sposób. Nie pobiegłam na szkolenie, nie musiałam godzinami słuchać nudnego wykładu. W zaciszu własnego domu poznałam czym jest międzynarodowy język kurtuazji, wszystko za pomocą jednej małej książki i zaraz dowiecie się co w niej się znajduje.

Książka “Etykieta biznesu”, która wpadła mi w dłonie, to kolejne już wydanie, takie ulepszone. Została wzbogacona o wątki związane z nową technologią, ulepszona o uaktualnienia idące z duchem czasu i pomniejszona o te już nieaktualne. Znajdziecie w niej cztery rozdziały o komunikacji w biznesie, precedencji, wizerunku czy o samych spotkaniach biznesowych. Całość rozpoczyna quiz, który już na starcie pozwala czytelnikowi sprawdzić swoją wiedzę, by chwilę później rozwinąć ją, uaktualnić lub całkowicie od nowa, krok po kroku nauczyć się czym jest etykieta biznesu. Książka jest zbiorem pewnych zasad i porad, dzięki którym możemy toczyć biznesowe rozmowy, zasiąść do biznesowej kolacji czy zwyczajnie nauczyć się kliku trików, pozwalających na odniesienie sukcesu. Jest to pozycja dla każdego, kto porusza się w świecie biznesu, ale również dla każdego kto w tym świecie chciałby zaistnieć. Autorka szybko uświadamia nam, że dzięki tym wszystkim zasadom poruszanie się w pewnych kręgach będzie znacznie łatwiejsze i przyniesie odpowiednie korzyści, natomiast brak świadomości fundamentalnych zasad, może nam przynieść jedynie straty. Za tym wszystkim kryje się również drugie dno. Bo czy nasze codzienne życie również nie opiera się na pewnych zasadach? Zazwyczaj nazywamy je kulturą osobistą, a tak naprawdę to kolejny rodzaj etykiety, który chociaż różni się od modelu biznesowego, to opiera się na tych samych fundamentach.

Współczesny świat, w którym pogoń za pieniądzem i pięciem się po szczeblach, jest tak codzienny, potrzebuje etykiety. Już nie wystarczy gdzieś coś sprzedać i włożyć pieniądz do kieszeni, bo takich sprzedających “coś” jest nas wielu. Ci, którzy naprawdę chcą osiągnąć sukces, muszą wykazać się czymś więcej i moim zdaniem to “więcej” to nasze zachowanie, szacunek do innych osób w świecie biznesu i nie tylko. Warto więc przyswoić sobie pewne zasady, a ja dziś podsuwam Wam idealny sposób w postaci tej niewielkiej książki. Przyjemnej lektury.

B.

Recenzja ZaBiałymPłotkiem
Tytuł: Etykieta biznesu, czyli międzynarodowy język kurtuazji
Autor: Irena Kamińska-Radomska
Wydawnictwo: Studio Emka